یزدفردا: معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد از مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان با راهبردها هوشمندانه و سیاست‌گذاری‌های رصدخانه کنترل و پایش تورم خبر داد.

به گزارش یزدفردا: محمد علی شاه‌حسینی با اشاره به انتشار آخرین آمار رسمی مرکز امار ایران از وضعیت تورمی استان و کشور عنوان کرد: خوشبختانه با راهبردهای هوشمندانه استان ذیل سیاست‌گذاری‌های رصدخانه کنترل و پایش تورم ، همچنان نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان به طور کامل مهار شده است.

وی در ادامه با اشاره به نرخ تورم سالانه استان یزد عنوان نمود: فاصله تورم سالانه استان نیز به شدت با تورم سالانه کشور کاهش یافته است.تورم سالانه به جهت تاثیر ۲۴ ماه نرخ میانگین تورم ماهانه در محاسبه آن با اختلاف زمانی، پس از کاهش تورم ماهانه و نقطه ای تنزل می یابد‌.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با اشاره به نقش گرو‌های کالایی مسکن، خوراکی‌ها و بهداشت و درمان در سبد خانوار گفت: این سه گروه کالایی با تاثیر بیش از ۷۰ درصد، بیش‌ترین نقش در ساختار تورمی استان را داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد اقدامات راهبردی استان برای گروه‌های کالایی دوازده گانه و پیگیری اجرای مطلوب پروژه های بهبود برای آنها را شاه‌کلید کنترل تورم استان دانست.

لازم به ذکر است، تورم نقطه به نقطه استان در فروردین ۱۴۰۲ معادل ۷۱ درصد بوده اما در اردیبهشت ۱۴۰۳  به ۲۹ درصد رسیده  که این روند نزولی در تورم سالانه استان صدق می‌کند به طوری که در فروردین ۱۴۰۲ تورم سالانه استان ۵۶ درصد بوده و در اردیبهشت امسال به ۴۳ درصد رسیده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا